Μετά την Ορθοδοξία και την αποχριστιανοποίηση της Παιδείας το υπουργείο έβαλε στο «στόχαστρο» την ένδοξη αρχαία ελληνική Ιστορία χτυπώντας έτσι και τον δεύτερο «πυλώνα» του Ελληνισμού προκαλώντας έτσι την έντονη διαμαρτυρία της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων για τη «νέα, αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την ύλη της Ιστορίας κάποια κεφάλαια».
Έτσι μετά τις «αλλαγές» στα Θρησκευτικά όπου τα παιδιά θα διδάσκονται Ριάννα, Νατάσα Μποφίλιου και Νικόλα Άσιμο και την υποβάθμιση των αρχαίων ελληνικών, με εγκύκλιο το υπουργείο Παιδείας επιβάλλει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α΄Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός.
Φυσικά πρόκειται για ιδιαίτερα κρίσιμα κεφάλαια καθώς με αυτόν τον τρόπο «μικραίνει» κατά πολλούς αιώνες η ελληνική Ιστορία ενώ δεν γίνεται κτήμα στα παιδιά η γνώση περί του γηγενούς των ελληνικών πληθυσμών στον ελλαδικό χώρο τουλάχιστον για τρεις χιλιετίες προ Χριστού.
Προχωράει δε στην ελλιπή εμάθηση των ακόλουθων σημαντικότατων περιόδων: Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.
Δηλαδή στο να μην μάθουν τα Ελληνόπουλα την πιο ένδοξη περίοδο του Ελληνισμού, για να μην ξέρουν ότι ο Ελληνισμός έφτασε στα πέρατα της οικουμένης και έχει επηρεάσει δεκάδες λαούς.
Να μην γνωρίζουν ότι οι Έλληνες είχαν αποικίσει όλη την Μεσόγειο και τον Εύξεινο Πόντο αφήνοντας τα ίχνη τους μέχρι και την Ισπανία αλλά και την Μασσαλία όπου οι οπαδοί της Μαρσέιγ σηκώνουν πανό με την φράση «είμαστε Έλληνες».
Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων χαρακτηρίζει την απόφαση ολέθρια και καλεί τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, να την αναθεωρήσει.
Τώρα σας συμβουλεύω να κάμετε από κομβολόγι μικροί και μεγάλοι και να το κρατήτε με το αριστερό χέρι, και με το δεξιό να κάμνετε τον σταυρόν σας και να λέγετε: Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ και Λόγε του Θεού του ζώντος, διά της Θεοτόκου και πάντων των Αγίων ελέησόν με τον αμαρτωλόν και ανάξιον δούλον σου.