Σχολιάστε

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ’  ΛΟΥΚΑ : «Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΟΥ ΣΤΑ ΓΑΔΑΡΑ»

«Ο Ιησούς καταπλέει στην περιοχή των Γαδαρηνών, μια ειδωλολατρική χώρα, στην αντίπερα όχθη από την Γαλιλαίᨻ. Εκεί συναντά έναν διαφορετικό άνθρωπο από τους συνηθισμένους.

 «ρούχο δεν ντυνόταν, ούτε έμεινε σπίτι, αλλά ζούσε στα μνήματα». Παράξενος άνθρωπος στ΄αλήθεια!! Αλλά πόσο ακόμα άνθρωπος είναι κάποιος , όταν γίνεται κατοικητήριο δαιμόνων; Δεν είναι τραγικό να έχει χάσει τον εαυτό του, την προσωπικότητά του, τον έλεγχό του; Γιατί επιτρέπει άραγε ο Θεός να συμβαίνει αυτό; Ο Κύριος γνωρίζει!!

           

            «Μόλις  βλέπει τον Ιησού, βγάζει κραυγή, πέφτει στα πόδια Του». Το τελευταίο σημείο  ακούγεται οξύμωρο. Ο διάβολος στα πόδια του Θεού!!; Τι έπαθε; Συνήλθε και ταπεινώθηκε; Ωραίο θα ήταν, αλλά άμεσα λαμβάνουμε τις πραγματικές διαθέσεις του.

            «Τι δουλειά έχεις Εσύ μ’ εμένα Ιησού, Υιέ του  Ύψιστου Θεού; Σε παρακαλώ μη με βασανίσεις».

            Αναγνωρίζει στο πρόσωπο του Χριστού, τον Υιό του Θεού, αλλά δυστυχώς δεν θέλει καμία κοινωνία μαζί Του. Μόνο που ζητά να μην τον βασανίσει. Γιατί να τον βασανίσει άραγε; Δεν ήταν και αυτός και οι άγγελοί του πλάσματα του Θεού; Πόσους έχει βασανίσει το έλεός Του; Πόσους έχει κάνει να υποφέρουν η αμέτρητη ευσπλαχνία Του;!! Κανέναν απολύτως.!!! 

            Τότε γιατί λέει να μην τον βασανίσει; Μήπως γιατί έχει κατοικήσει σε  άνθρωπο και νοιώθει ένοχος γι’ αυτό; Ούτε να το σκεφτούμε δεν πρέπει. Τότε τι;

Ένα καλό μάθημα μας δίνει η συμπεριφορά  του. Έτσι νοιώθουν όσοι ζουν μέσα σε καθεστώς  υπερηφάνειας  και αμετανοησίας. Βλέπουν  μόνο εχθρούς, μισούν την αλήθεια, την δικαιοσύνη , την αγάπη. Τα βλέπουν όλα με τα μάτια της απάτης, του ψεύδους  και του μίσους. Δεν αναγνωρίζουν τον αληθινό φίλο που τους αγαπά αληθινά γιατί απλούστατα μισούν τους πάντες και προπάντων τον ίδιο τον εαυτό τους.  Αληθινά σκοτεινός ο κόσμος τους και απαίσιος, μα δυστυχώς, εκεί  θέλουν να παραμείνουν για πάντα..

            Γιατί τελικά τι είναι παράδεισος και τι κόλαση; Πανταχού παρών δεν είναι ο Θεός και το φως Του;   Τότε τι συμβαίνει; Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Όσοι  ζουν παράδεισο λαμβάνουν το φως ως ζωή , ενώ όσοι  ζουν κόλαση, λαμβάνουν αυτό ως  φωτιά που καίει.

            Να γιατί παρακαλεί τον Ιησού να μην τον βασανίσει!!! Γιατί έτσι νοιώθει , γιατί αυτόν τον κόσμο διάλεξε  να ζει.

            Και μήπως είναι μόνο ένας που εισήλθε στον ταλαίπωρο άνθρωπο; Ο Ιησούς τον ρωτάει τότε;

«Ποιο είναι το όνομά σου»; Εκείνος απαντά: «Λεγεών», γιατί είχαν μπει μέσα του πολλά δαιμόνια». Φοβερό ακούγεται.

            Χωρίς όνομα, με απίστευτες δυνάμεις , που έσπαζε τα σιδερένια δεσμά, που έβαζαν οι άνθρωποι στα πόδια του για να τον τιθασεύσουν.

            Θέλουν να φύγουν μακριά . ζητούν τότε να πάνε στα γουρούνια που έβοσκαν εκεί κοντά, για να γλιτώσουν έτσι  την άβυσσο.

            Δεν ήρθε η ώρα ακόμα της αβύσσου. Δεν είναι τώρα   η ώρα της τελικής κρίσεως των πάντων. Ο Ιησούς θα επιτρέψει να μπουν στ’ άμοιρα γουρούνια. Το αποτέλεσμα θα είναι συγκλονιστικό.!!

            «Τότε το κοπάδι ορμάει προς τον γκρεμό και πνίγεται στην λίμνη» Ακόμη ένα μάθημα για μας , τους ανθρώπους . Τ’ άλογα ζώα προτιμούν να πεθάνουν παρά να δεχτούν την συγκατοίκηση μαζί τους. Και έπειτα  οι δαιμονικές δυνάμεις όπου και να εισέρχονται,  μόνο κακό και καταστροφή φέρνουν.

            Παράνομη ήταν η βόσκηση των  χοίρων. Το ήξεραν αυτό οι βοσκοί, γι’ αυτό έφυγαν για να ενημερώσουν τους συγχωριανούς τους για τα συμβάντα, χωρίς να πουν κουβέντα.

            Έρχονται οι κάτοικοι για να δουν τι ακριβώς έγινε και βλέπουν το πρώην αγρίμι της εξοχής , να έχει μεταμορφωθεί σ’ έναν ήσυχο και γαλήνιο άνθρωπο.  Ρωτάνε πως έγινε αυτή η αλλαγή!!. Όσοι έζησαν τα γεγονότα  θα τους πουν όλη την αλήθεια. Και τότε, αντί να στραφούν στον Ιησού και να τον ευχαριστήσουν που ο συμπολίτης τους είναι πια ένας φυσιολογικός άνθρωπος, θα τον παρακαλέσουν να φύγει από κοντά τους. Φαινομενική αιτία της απαίτησής τους, ο μεγάλος φόβος που τους κυρίεψε. Αληθινή όμως αιτία , ότι δεν είναι ακόμη έτοιμοι να δεχτούν τώρα  τον Ιησού..

            Γι’ αυτό και ο Ιησούς παρά την παράκληση του υγιούς πλέον ανθρώπου να τον πάρει μαζί του, θα τον αφήσει εκεί σαν ζωντανή μαρτυρία, μια διαρκή ανάμνηση των ευεργεσιών του Θεού πάνω του.

            Κι εκείνος ο θεραπευμένος άνθρωπος,  θ’ αρχίσει να διαλαλεί σε όλους όσα θαυμαστά έζησε κοντά στον φιλάνθρωπο Ιησού.

            Ποιοι όμως από μας, είναι σε θέση να διαλαλούν καθημερινά τις άπειρες ευεργεσίες του Θεού ; Ποιοι από  μας είναι σε θέση να δοξάζουν τον Σωτήρα Χριστό είτε από το τραπέζι της χαράς , είτε από το κρεβάτι του πόνου; Ποιοι από μας  κρατούν συνεχώς στην μνήμη τους  ότι όλη η ζωή μας , δεν είναι παρά ένα δώρο του ελέους του Θεού;

            Η απάντηση δεν είναι άγνωστη, δύσκολη.  Έχει μόνο ένα όνομα: την συναντάμε εκεί όπου υπάρχει η  αγία  ταπείνωση.  Είναι αυτή ακριβώς που δεν έχει και δεν θέλει να αποκτήσει ποτέ πια  ο εωσφόρος και οι άγγελοί του. Είδαμε τις συνέπειες της απουσίας της: παρακοή, πτώση, μια διαρκή τραγικότητα της δήθεν ζωής. .

            Ας θυμηθούμε τώρα και  τους πρωτόπλαστους που δυστυχώς έγιναν οι πρώτοι που τους μιμήθηκαν. Τα τραγικά αποτελέσματα τα βιώνουμε όλοι μας καθημερινά.

            Και πόσο ακόμη χειρότερα θα γίνονταν  όλα αυτά , αν δεν ερχόταν ο Χριστός στον κόσμο για να μας διδάξει τι σημαίνει  ταπείνωση!!.

            Πολύ σωστά λένε οι άγιοι Πατέρες , ότι αν ο Θεός φορούσε ρούχο, ταπείνωση θα ονομαζόταν  αυτό.

            Και τι να πρωτοθυμηθεί  κανείς. Το πώς γεννιέται, το πώς δέχεται όλα τ’ ανθρώπινα σχήματα, τις μωσαϊκές  υποχρεώσεις.;!! Την πορεία Του έπειτα ανάμεσα στους ανθρώπους, το μεγαλείο του πλυσίματος των ποδιών των μαθητών Του. Και τι πιο ένδοξο από την Σταύρωσή Του:   ανάμεσα σε ανόμους, ως τον θάνατο!!!. Τι άλλο θέλουμε να πιστέψουμε στην αγάπη Του; Τι άλλο θέλουμε για να πάψουμε να καυχιόμαστε , για όσα ανάξια λαμβάνουμε;  

            «Η ταπεινοφροσύνη , λέει ο  άγιος Ιωάννης της Κλίμακας, είναι ανώνυμη χάρις της ψυχής. Είναι ανέκφραστος πλούτος, ονομασία του Θεού, δωρεά του Θεού. Δεν λέγει ο Ψαλμωδός «ενήστευσα», ούτε «αγρύπνησα», ούτε κοιμήθηκα στην γη, αλλά ταπεινώθηκα και έσωσέ με συντόμως ο Κύριος. Και η μεν μετάνοια μας ανεβάζει, το δε πένθος για τις αμαρτίες μας, κρούει την πύλη του ουρανού, η δε οσία ταπείνωση την ανοίγει.»

            Αγάπη και ταπείνωση! Ιερό ζευγάρι!! Η μια υψώνει και η άλλη συγκρατεί όσους υψώθηκαν και δεν τους αφήνει ποτέ να πέσουν.

            Ας διδαχτούμε όμως και από το επόμενο  περιστατικό από το ευλογημένο Γεροντικό:

            Ο Επίσκοπος κάποιας επαρχίας έπεσε μια φορά σε μεγάλη αμαρτία. Την  άλλη μέρα ήταν γιορτή κι επρόκειτο να λειτουργήσει σε μια εκκλησία, που πανηγύριζε και που πήγαινε συνήθως ολόκληρη η πόλη.

            Μόλις μπήκε στην Εκκλησία ο Επίσκοπος , ανέβηκε στον άμβωνα , φανέρωσε μπροστά στο πλήθος την αμαρτία του, έβγαλε το ωμοφόριό του, το έδωσε στον Διάκονό του, και είπε με πολλή συντριβή δυνατά για ν’ ακουστεί από όλους:

            -Ύστερα από τέτοια αμαρτία, δεν  μπορώ να είμαι πια Επίσκοπός σας. Διαλέξτε κάποιον άξιο.

            Έκανε να φύγει, ο κόσμος όμως που τον αγαπούσε , τον εμπόδισε.

            -Μείνε στη θέση σου, κι ας είναι πάνω μας η αμαρτία σου, φώναξαν όλοι με μια φωνή.

            Συγκινημένος ο Επίσκοπος από την αγάπη του λαού, ανέβηκε πάλι στον άμβωνα κι φώναξε:

            -Αν θέλετε να μείνω στη θέση , που ανάξια κατέχω, θα κάνετε ότι σας πω.

            Πρόσταξε να κλειστούν αμέσως οι πόρτες του ναού και να μείνει μόνο μια μικρή έξοδος. Έπεσε κατάχαμα μπροστά σε αυτή και είπε δυνατά στο εκκλησίασμα  για να τον ακούσουν όλοι.

            -Δεν θα έχει μέρος  με τον Θεό όποιος δεν με πατήσει προτού βγει έξω από εδώ.

            Οι χριστιανοί για να μη χάσουν τον Επίσκοπό τους , υπάκουσαν. Ένας- ένας , που έβγαινε , πατούσε  από πάνω του. Όταν πέρασε και ο τελευταίος , ακούστηκε φωνή από τον ουρανό να λέγει:

            -Για την μεγάλη του ταπείνωση , συγχωρέθηκε η αμαρτία του.

 

            Δεν έχουμε παρά να μιμηθούμε το παράδειγμά του.

                                    ΑΜΗΝ

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Κ.Τ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: