-
ΑΠΟΤΟΜΗ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ (Νηστεία εκ πάντων)
-
Η ΟΣΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ, ή εν Θεσσαλονίκη
-
Ο ΑΓΙΟΣ ΑΡΚΑΔΙΟΣ, ο θαυματουργός, επίσκοπος Αρσινόης Κύπρου.
-
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΙΕΡΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΣΗΦ ΤΟΥ ΗΓΙΑΣΜΕΝΟΥ, του Σαμάκου
-
Ο ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ο Μακεδών, ο αυτοκράτορας
-
Ο ΑΓΙΟΣ SEBBI (Άγγλος)
Αναλυτικά
ΑΠΟΤΟΜΗ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ (Νηστεία εκ πάντων)
«Ουκ έξεστί σοι έχειν, την γυναίκα του αδελφού σου»1. Δεν σου επιτρέπεται από το νόμο του Θεού να έχεις τη γυναίκα του αδελφού σου, ο όποιος ζει ακόμα. Λόγια του Τιμίου Προδρόμου, που αποτελούσαν μαχαιριές στις διεφθαρμένες συνειδήσεις του βασιλιά Ηρώδη Αντίπα και της παράνομης συζύγου του Ηρωδιάδος, που ήταν γυναίκα του αδελφού του, Φιλίππου. Ο Ηρώδης, μη ανεχόμενος τους ελέγχους του Προδρόμου, τον φυλάκισε. Σε κάποια γιορτή όμως των γενεθλίων του, ο Ηρώδης υποσχέθηκε με όρκο να δώσει στην κόρη της Ηρωδιάδος ό, τι ζητήσει, διότι του άρεσε πολύ ο χορός της. Τότε η αιμοβόρος Ηρωδιάς είπε στην κόρη της να ζητήσει στο πιάτο το κεφάλι του Ιωάννη. Πράγμα που τελικά έγινε. Έτσι, ο ένδοξος Πρόδρομος του Σωτήρα θα παραμένει στους αιώνες υπόδειγμα σε όλους όσους θέλουν να υπηρετούν την αλήθεια και να αγωνίζονται κατά της διαφθοράς, ανεξάρτητα από κινδύνους και θυσίες. Και να τι λένε οι 24 πρεσβύτεροι της Αποκάλυψης στο Θεό για τους διεφθαρμένους: «ήλθεν… ο καιρός των εθνών κριθήναι… και διαφθείραι τους διαφθείροντας την γήν»2. Ήλθε, δηλαδή, ο καιρός της ανάστασης των νεκρών για να κριθεί ο κόσμος και να καταστρέψεις (Θεέ μου) εκείνους, που με τη διεφθαρμένη ζωή τους διαφθείρουν και καταστρέφουν τη γη.
Ευαγγέλιο Μάρκου, στ’ 18.
Αποκάλυψη Ιωάννου, ία’ 18.
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος β’.
Μνήμη δικαίου μετ᾽ ἐγκωμίων· σοὶ δὲ ἀρκέσει ἡ μαρτυρία τοῦ Κυρίου Πρόδρομε· ἀνεδείχθης γὰρ ὄντως καὶ Προφητῶν σεβασμιώτερος, ὅτι καὶ ἐν ῥείθροις βαπτίσαι κατηξιώθης τὸν κηρυττόμενον· ὅθεν τῆς ἀληθείας ὑπεραθλήσας, χαίρων εὐηγγελίσω καὶ τοῖς ἐν ᾅδῃ, Θεὸν φανερωθέντα ἐν σαρκί, τὸν αἴροντα τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου, καὶ παρέχοντα ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.
Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὡς πάντων ὑπέρτερος, τῶν Προφητῶν ἀληθῶς, αὐτόπτης καὶ Πρόδρομος, τῆς παρουσίας Χριστοῦ, Προφῆτα γεγένησαι, ὅθεν καὶ παρ’ Ἡρῴδου, ἐκτμηθεῖς σου τὴν Κάραν, ἔδραμες τοὶς ἐν Ἅδῃ, προκηρύξαι τὸ λύτρον διὸ σὲ Ἰωάννη Βαπτιστά, ποθῶ γεραίρομεν.
Η ΟΣΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ, η εν Θεσσαλονίκη
Βλέπε βιογραφικό της σημείωμα στις 5 Απριλίου. Ο άγιος Νικόδημος στον Συναξαριστή του έχει και την προσθήκη «εξ Αίγίνης καταγόμενης».Η οποία – εξ Αίγίνης – η γιορτή της, μαζί μ’ αυτήν της θυγατέρας της ΘΕΟΠΙΣΤΗΣ μεταφέρθηκε την 3η Αυγούστου, όπου και το βιογραφικό της σημείωμα.
Ο ΑΓΙΟΣ ΑΡΚΑΔΙΟΣ, ο θαυματουργός, επίσκοπος Αρσινόης Κύπρου.
Γεννήθηκε στην Αρσινόη της Κύπρου και ήταν γιος ευσεβών και πλουσίων γονέων, του Μιχαήλ και της Άννας. Ο Αρκάδιος μορφώθηκε πολύ καλά στην Κωνσταντινούπολη και επανήλθε στην ιδιαίτερη πατρίδα του, Αρσινόη. Έγινε πολύ γνωστός για τους ασκητικούς του αγώνες και για τις μεγάλες του αρετές. Έτσι, όταν πέθανε ο άγιος Νίκων, ο Άρκάδιος εκλέχθηκε διάδοχός του στο θρόνο της Αρσινόης. Αφού ποίμανε το ποίμνιο του θεάρεστα, απεβίωσε ειρηνικά την 29η Αυγούστου. Αυτός είχε και αδελφό τον άγιο Θεοσέβειο τον Αρσινοήτη.
Περισσότερα στο αφιέρωμα για τους Κυπρίους Αγίους
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΙΕΡΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΣΗΦ ΤΟΥ ΗΓΙΑΣΜΕΝΟΥ, του Σαμάκου
Βλέπε βιογραφικό του σημείωμα στις 22 Ιανουαρίου.
Ο ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ο Μακεδών, ο αυτοκράτορας
Στους Συναξαριστές δεν αναφέρεται. Η μνήμη του βρίσκεται στο Βυζαντινό Εορτολόγιο του Γεδεών (σελ. 161). Ως κτήτορας και ανακαινιστής πολλών ναών και μονών, ο Βασίλειος (867-886) βρήκε θέση σε κάποια Μηνολόγια μεταξύ των Αγίων για την ευσέβειά του και για τον εμπλουτισμό της πρωτεύουσας με ιερά κτίσματα προς δόξαν Θεού.
Ο ΑΓΙΟΣ SEBBI (Άγγλος)
Λεπτομέρειες για τη ζωή αυτού του αγίου της ορθοδοξίας, μπορεί να βρει ο αναγνώστης στο βιβλίο «Οι Άγιοι των Βρεττανικών Νήσων», του Χριστόφορου Κων. Κομμοδάτου, επισκόπου Τελμησσού, Αθήναι 1985.
http://pigizois.net/index2.php